Welkom op de website van de Goede Herderkerk in Apeldoorn.

Hoi! Misschien ben je zomaar komen ‘aansurfen’, misschien ben je gericht op zoek naar iets. Hoe het ook zij: welkom op de website van de Goede Herderkerkgemeente! ‘Welcome home.’ Welkom thuis. We hopen dat je vindt wat je zoekt.

Het kan zomaar zijn dat je wilt weten wat de Goede Herderkerk is. Je kunt beter vragen: ‘wie’? Want de Goede Herderkerkgemeente bestaat allereerst uit een groep mensen, jong en ouder. Het symbool van een open kring vinden we mooi.

Samen cirkelen we rondom het mysterie van Christus’ dood en opstanding. Als je in de kerkzaal kijkt, dan zie je dat we een vierende gemeente zijn rondom de Paaskaars. Op die manier maken we duidelijk: de levende God vormt het hart van onze kring. En vanuit ons eigen gezichtspunt zien we allemaal een ander stukje van die God. Die diversiteit is verrijkend en koesteren we!

En terwijl we in de kring staan, zien we hoe het licht van de Paaskaars schijnt op de gezichten van onze kringgenoten. We zijn mensen in het licht gezet. Het daadwerkelijk zíen van de ander, de betrokkenheid op elkaar, vinden wij belangrijk.

En we staan niet stil! We zijn kerk in beweging. Die beweging gaat uit van de Bijbel, is gaan stromen, en laat zich niet inperken. Kerk in beweging zijn betekent dat we met onze tijd meegaan. Want kerkzijn anno 2020 is anders dan kerkzijn 30 jaar geleden. Kerk in beweging zijn betekent wat ons betreft ook: samen een rondedans maken rond de vlam van Pasen in ons midden. Want geloven: dat is iets dat ons hoop en moed geeft en tot vreugde stemt, ook al is het leven soms, of vaak, niet makkelijk.

De kring rondom de levende God is geen gesloten kring. We staan niet met onze rug naar de wereld. De Goede Herderkerkgemeente is een open kring, en we willen ieder die dat wil de hand reiken om samen op zoek te gaan naar Gods Licht. Bløf zingt het mooi: ‘Hier ben ik veilig, hier ben ik sterk, hier ben ik heilig, dit is mijn kerk.’ Hier in de Goede Herderkerkgemeente mag je je veilig, sterk en heilig weten.

In onze open kring kun je je opwarmen aan de Paaskaars, hier zie je het licht dansen op de gezichten van je medemens, hier mag je ervaren dat je zelf in het licht bent gezet.

Lijkt dit jou ook wel wat? Stap een keer in de kring! Maak een kerkdienst mee (zie ‘kerkdiensten’), of neem eens contact op met de dominee om kennis te maken (zie ‘contact’). Wie je ook bent, wees welkom hier!

DatumTijdActiviteit

Kijkt u rustig rond op onze site. Mocht u meer informatie willen, dan kunt u natuurlijk contact met ons opnemen.

Wij staan ook vermeld op: