Kerkdiensten beluisteren

Er zijn verschillende manieren om naar kerkdiensten te luisteren.

1. Via de Kerkomroep website
  2. Via de Kerkomroep app op een telefoon of tablet
  3. Via de radio
  4. Via een kerkwebradio ontvanger

1. Via de Kerkomroep website:
Ga op uw PC, laptop, tablet of smartphone via de browser naar de website van de kerk die u wilt beluisteren. Hieronder staan de links voor drie kerken in Apeldoorn:

2. Heeft u een iPhone, iPad of Android apparaat dan kunt u de gratis Kerkomroep app gebruiken.

• De kerkomroep app kan rechtstreeks vanuit de Play Store (Android) of de App Store (Apple) geïnstalleerd worden via de buttons hiernaast.
  • Klik in de kerkomroep app op “Zoek een kerk”, kies vervolgens “Plaats” en type “Apeldoorn”.
  • Iedere kerk kan nu gekozen worden en vervolgens toegevoegd worden aan “Mijn kerken”.

3. Via de radio
Diensten zijn in Apeldoorn ook te beluisteren via kerkradio Apeldoorn.
De kerkradio Apeldoorn is zondags te beluisteren op 87,6 MHz op een gewone radio en op kanaal 915 van Ziggo. Op de Ziggo site kunt u informatie vinden over het instellen van uw media box op het juiste kanaal.

4. Via een kerkwebradio ontvanger
Luisteraars die de beschikking hebben over een speciaal kastje, de zogenaamd kerkwebradio, is het volgende nog van belang. Vaak zal zo’n kastje ingesteld staan om contact te maken met precies één kerk. Omdat de komende tijd diensten vanuit verschillende kerken verzorgd worden, kan het zijn dat een kastje verbinding zoekt met de “eigen” kerk die niet uitzendt. In dat geval is het verstandig om contact te zoeken met de contactpersoon van de “eigen” kerk om te kijken wat mogelijk is.

Liturgie

Tijdens het beluisteren van de viering kunt u de Liturgie inzien. Klik in het menu aan de rechter zijde, op de knop “Liturgie“, of op de pagina Kerkdiensten bij de betreffende kerkdienst op de knop “Liturgie”.

Opnames

Alle kerkdiensten worden óók opgenomen. Deze opname (MP3 bestand) wordt zo snel mogelijk na afloop op de website geplaatst, zodat u de viering later op de dag of in de week kunt terug luisteren. Klik daarvoor onder het kopje “Voorgaande diensten” op de knop “Beluister Dienst” naast de betreffende datum.