Vacature Pastoraal werker te Apeldoorn (40 uur)

Vacature Kerkelijk/Pastoraal werker(s) te Apeldoorn (40 uur)

De Apeldoornse Protestantse wijkgemeentes Goede Herderkerk, Grote Kerk en Jachtlaankerk hebben een vacature voor een pastoraal werker met geestdrift.
Ter aanvulling op de actieve pastorale inzet van vele gemeenteleden zoeken wij zo spoedig mogelijk één of twee enthousiaste kerkelijk werker(s) die zich wil(len) inzetten voor het pastoraat in deze 3 wijkgemeentes.

Wie zijn wij?
De Goede Herderkerk, de Grote Kerk en de Jachtlaankerk zijn 3 wijkgemeentes in Noordwest Apeldoorn die intensief samenwerken op velerlei terrein. Wij zien voor ons een gezamenlijke toekomst weggelegd, maar dit is nog in proces. We worden gekenmerkt door een grote diversiteit en gastvrijheid voor velen. We vinden het zeer belangrijk om betrokken te zijn op de samenleving en om te zien naar elkaar en staan dan ook open voor nieuwe initiatieven en creativiteit. We schuwen daarbij niet om grenzen op te zoeken. Kortom: gemeentes met lef!

Wie zoeken wij?
Wij zijn op zoek naar een pastoraal werker die:

• initiatiefrijk is met betrekking tot de midden-generatie en de jongeren (hen leren kennen, met elkaar verbinden en oog houden voor de plek binnen het grote geheel van de gemeentes)
  • hart voor mensen heeft, goed kan luisteren en weet te bemoedigen en te inspireren
  • meelevend lid is van de Protestantse Kerk in Nederland
  • een passende opleiding op HBO-niveau heeft genoten
  • mee kan denken en werken binnen de pastorale teams voor de senioren
  • in voorkomend geval een uitvaart wil en kan begeleiden

Dus: een netwerker in geloof!

Wat bieden wij?
Wij bieden

• samenwerking met een goed functionerend pastoraale teams bestaande uit predikanten en pastoraal werkers
  • drie betrokken gemeentes met een actieve groep vrijwilligers