Wijkgemeente Goede Herderkerk Apeldoorn

Schuldhulpmaatje

Een schuldhulpmaatje is de steun en toeverlaat voor mensen die financieel zijn vastgelopen of dat dreigen te raken. Een maatje kan iemand ondersteunen om nog op tijd het tij te keren. Een maatje kan iemand begeleiden en bemoedigen tijdens een traject van schuldhulp en ook daarna nog helpen om de financiële huishouding op orde te houden.

Nadat het project landelijk voortvarend van start ging is in het voorjaar van 2011 een werkgroep gevormd om ook in Apeldoorn te komen tot plaatselijke Schuldhulpmaatjes. Inmiddels is de Interkerkelijk Stichting Schuldhulpmaatje Apeldoorn een feit, met de diaconieën van PKN en RK als oprichtende partijen. Schuldhulpmaatje telt in Apeldoorn momenteel 30 actieve maatjes, zijn meer dan 100 aanvragen in behandeling genomen en is er (helaas) een wachtlijst ontstaan. Alle hulp is daarom welkom.

Voor meer informatie: www.schuldhulpmaatjeapeldoorn.nl